Day 2.

Imorse gick jag upp strax innan kl 07.30 för att väcka flickorna, men båda var redan vakna och halvt påklädda så det var en enkel match! Hann bara gå ner i köket och sen kom nannyn, Elise, och jag blev ledig. Löjligt enkelt!

Det har varit strejk på tunnelbanan (läs: kaos enligt engelsmännen)  idag så när vi (jag och Elise) skulle ta oss till Oxford St så fick vi använda benen (trafiken, alltså bussarna, stod mer eller mindre still, gick snabbare att gå). 30 min promenad, perfekt! Jag har iaf laddat mitt Oystercard nu och köpt "top up" till mobilen. Gör ett separat shoppinginlägg (har inget kul att visa, men ändå).

Träffade Anette igen på eftermiddagen, gick omkring lite här i Notting Hill, utbudet av affärer är ju faktiskt helt okej! Passade på att äta en froozen yoghurt också, love it. Ska nog ta mig en runda imorgon igen för att lära mig att hitta lite mer här i området. På med walkingskorna så kör vi!

Ikväll är jag hemma, spenderade lite tid med flickorna framför tvn förut, jag är helt slut! För många nya intryck, för mycket motion, för mycket frisk luft och...för mycket engelska? Hjärnan går på högvarv hela tiden!

Kommentarer
Postat av: azra

Jag är avundsjuuuuuk!



Själv har ja varken fått csnbidrag eller lön. Böcker på över 1000 kr väntar på att betalas ( det får mamma ta hand om) och jag måste byta tåg och grejer för att ta mig till Norrkpg. Älska livet asså!

2010-09-07 @ 22:07:04
URL: http://azrazubanovic.blogg.se/
Postat av: Anneli

Idag har det varit lite lättare än igår. Igår hade jag hemsk hemlängtan! Huva.



Men ja, det tycker jag verkligen vi ska göra! Jag behöver lite vänner här nere i söder också! Har alla uppe i norr annars :(

2010-09-07 @ 23:04:45
URL: http://ameesliv.blogg.se/
Postat av: Mamma

Härligt att du rör dig så mycket! Jag har ju alltid sagt att London är den bästa staden för vardagsmotion :) Kommer snart och vandrar med dig! xxx

2010-09-07 @ 23:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0