FREDAG!!!!!!

Sååå, då var v-familjen på väg till Frankrike. Det var fullkomligt kaos när taxin kom kl 12.00 (pappan, Trevor, kom hem 11.54 från jobbet och hade knappt packat...). Har spenderat förmiddagen med barnen; långfrukost, läxläsning och så har jag och Clara lagt lite pussel. Jag blir hela tiden så förvånad över hur smarta engelska barn är. Clara (7 år) övade till exempel på 7:ans, 8:ans och 9:ans gångertabell förut (hon kan dem helt felfritt), hon kan en hel del franska och läser riktigt svåra böcker. Plus att hon pratar om politik. Galet. Nu har jag kastat i mig lite lunch och ska springa iväg till Westfield för att träffa Annaaaaaa!

Kommentarer
Postat av: caroline

Skönt när familjen reser iväg! Har de half term?

2010-10-22 @ 14:43:17
URL: http://carolinehelenalinnea.blogg.se/
Postat av: Azra

Inget dumt nu! Men det är inte bara engelska barn. Plus det e inte utländska barn som e översmarta utan svenska barn som är dumma. Vet ju själv när ja ser yngre kusiners matte och inte fattar ett skit..

2010-10-22 @ 14:58:09
URL: http://azrazubanovic.blogg.se/
Postat av: Anna

Fast när de kommer upp i 16-årsåldern så slår svenska ungdomar dem med hästlängder. Jag stavar bättre än hälften i min klass, och de tror att skandinavien är ett land.

Sen går hon väl i en fin (dyr?) skola, så jag är inte så förvånad att hon kan allt det där :) Det är förmodligen lite mer disciplin och lite mindre lek än vi hade i lågstadiet :)

2010-10-22 @ 17:06:58
URL: http://annadouken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0