Nu jävlar, nu kör vi.

 
2014. Hej! Nyår spenderade jag på mitt älskade jobb tillsammans med bästa Sebbe. Vikarieligan håller toppklass just nu. Trerätters, firande och skumpa. Jag kan ha världens bästa jobb! Att man kan älska något så mycket känns fortfarande lite för bra för att vara sant. Att fira nyår där kändes helrätt, det fanns inte en enda tvekan om att gå in och täcka upp. Fenomenalt bra kväll och natt! Jobbade sedan vidare med mina grabbar på andra stället under nyårsdagen. 

Mitt liv är just nu nedpackat i lådor. Eftersom jag är en människa som vill ha ordning och kontroll över saker och ting tycker jag att det här är så, så jobbigt. Men, idag har jag fått tillträde till min nya lägenhet och imorgon går flytten. Efter 2,5 års letande efter en lägenhet har jag äntligen kammat hem högsta vinsten - ett förstahandskontrakt. Det här blev klart i oktober, så jag har vetat om det ett bra tag. Längtat och längtat. Idag när jag klev in i den kändes allt så jäkla rätt! Den kändes både större, finare och fräschare mot vad jag mindes. Att hyresvärden sedan lite spontant klämmer ur sig, "äsch, va tusan, vill du ha det omtapetserat och målat? Vi fixar det!" kändes som grädde på moset. Underbart!

Åkte till jobbet med ett leende på läpparna och kände att det blir svårt att toppa den här dagen ytterligare. Träffar min chef och får då reda på att jag har fått ena schemaraden på mitt älskade jobb!! Ett fast schema den kommande tiden på stället man trivs allra bäst på, kan det bli bättre? Chanserna inför den kommande tiden (rent arbetsmässigt kommer stora förändringar att ske, förändringar som vi inte kan påverka whatsoever) ser plötsligt mycket, mycket ljusare ut. Lycka! Tom och jag har redan börjat planera... Haha. Nu jävlar ska vi kämpa för att göra verklighet av det här. Nu kör vi! 

2 januari = en sjuhelsike bra dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0