Jobb.

Igår när jag kom till jobbet hade bästa kollegan dukat upp och förberett fika, att en sån liten sak kan betyda så mycket vid rätt tillfället. Att komma till jobbet är lite som terapi. Har man haft en dålig dag vänder det oftast, man får prata av sig, skratta, glömma sina privata problem och fokusera på andra människor. Vi är ändå rätt så lyckligt lottade, trots allt. Det finns dem som har det värre.

Idag har jag jobbat dag och spenderat dagen med en av våra grabbar. Att kunna ge någon rätt verktyg till att växa och våga ta steget är det bästa med mitt jobb. Ibland lyckas man, ibland lyckas man inte. Idag lyckades jag, med bravur. Flera gånger om. Jag var så stolt, inte över mig själv, utan över honom. Idag var han världsbäst och övervann hindren i sin autistiska värld. Det här kommer jag att leva på länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0