Frihetskänsla.

Idag har jag lämnat in den sista tentan i socialrätten och är nu klar med samtliga obligatoriska moment för den här terminen i båda kurserna. Den frihetskänsla jag känner nu är inte av denna värld, s å   h i m l a   s k ö n t. Nu är det visserligen inte säkert att jag har klarat tentajäveln, men den sorgen den dagen. Äntligen kan jag gå till jobbet, jobba och gå hem och vara ledig. Helt ledig. Göra vad jag vill. Tid till vänner, familj, träning - mig. Att ha en 175%-sysselgrad, vilket jag har haft sen augusti, är inget som jag rekommenderar till någon, ever. Jag är glad att jobbet har utgjort den största procentgraden, annars skulle jag aldrig ha orkat. Det går, men det går ändå inte. Det är inte värt att stressa för att få ihop livspusslet, aldrig någonsin. 

Nu ska jag sätta mig och uppdatera mitt CV, skriva ett personligt brev och söka en tjänst som jag riktigt, riktigt gärna skulle vilja ha. Det är värt ett försök och idag känns som en bra dag att söka jobb :) Sen är är det dags för jobb. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0