Backpacking.

Häromdagen kramade jag hejdå till Bea och Jimmy innan de begav sig mot flygplatsen för att påbörja deras livs resa. En enkelbiljett ut i världen, spända, förväntansfulla, lyckliga. Jag är så glad att de gör den här resan, en resa som jag inte hunnit göra än men så gärna vill genomföra. När jag satt på lillebrors säng häromdagen, han packade sin ryggsäck och jag hjälpte till att checkada av listan, kände jag hur stolt jag var över honom, stolt som en tupp. De har förberett, planerat och längtat i 1,5 år. Tagit dykarcert, köpt fuktionella prylar och fixat med vaccinationer och visum hit och dit. I mina ögon är han fortfarande 10 år, men han har vuxit upp till en ung klok man. 

Märklig känsla att säga hejdå. För några år sedan var det jag som gav mig iväg och lämnade familjen här hemma, efter några händelserika år är det nu hans tur. Varken blogg eller instagram har de kommit igång med (hallå!!) men jag fick tidigare idag reda på att de befinner sig på Hikkaduwa Beach (Sri Lanka). Gjorde en snabb googling och efter 5 bilder dog jag av avundsjuka, haha. Tanken var nämligen från början att jag skulle hänga med under resans första del... Har alltid velat åka till just Sri Lanka. Men nu håller jag tummarna för en semester någonstans i världen under första halvan av nästa år istället! Hoppas att mitt liv och tillvaro är lite lugnare då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0