130319

Idag har jag känt mig viktig och behövd. Bästa känslan! Jag jobbade imorse, sen var jag och alla kollegor uppe på US för delegering och utbildning på MAVA. Mer ansvar, utökad kompetens. Jag som innerst inne önskar att jag var läkare tycker ju sånt här är jättespännande. Nu är det ju såklart inte kul att någon är sjuk, men ni förstår hur jag tänker. Gick ut och lunchade med kollegorna efteråt, man är verkligen en i gänget, spelar ingen roll ifall man är vikarie eller fast anställd, våra åsikter och tankar är precis lika viktiga i all planering.

Nu är det en del stora förändringar på G, vilket jag såklart inte kan berätta om, men det innebär att det just nu haglar in jobbmöjligheter. Den kommande veckan har jag 55h inbokade, bara så där. Gotta love it! Skoltrötta Alex jublar inombords (samtidigt som det aldrig någonsin har varit så mycket plugg som det är just nu). Jag har alltid sagt att skolan kommer i första hand, men just nu känns det mer rätt att jobba. Det är betydligt mer spännande, utmanande och utvecklande. Skolan löser sig alltid, det vet jag. Idag cashade jag in ett VG från kognitiv utveckling (förra kursen)! Favoritområdet inom psykologin so far, kul när det syns på pappret också. Har en teori om att jag presterar bättre i skolan ju mer jag arbetar och tillämpar det i praktiken.

Well, vi hörs när vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0