Hej mitt vinterland.

 

Vaknade upp till ett vitt Linköping idag. Jag har tänt ljus, fixat frukost, bryggt kaffe och ska sätta mig och titta på julkalendern nu. Sovmorgon! Igår var jag hemma en sväng och bakade inför jul tillsammans med mamma o F, bland annat knäck och pepparkakor. Vi bakade även en del förra helgen. Vi kommer inte att fira jul tillsammans i år, men jag tycker nästan att alla förberedelser är mysigare! Julafton är alltid julafton, men just nu är jag inne i ett mellanskede i livet då jag känner att julen inte är av lika stor vikt som tidigare. Jag kan tänka mig att julkänslan kommer tillbaka den dag man har någon att dela den med, eller om man någon gång i framtiden skulle skaffa barn. Familjen är på helt olika håll i år, allt från England till Frankrike till Thailand, jag ska jobba en del, jag ska packa ihop mitt liv ännu en gång och förbereda flytt och samtidigt skriva två hemtentor. Kontentan av det hela är att jag passar på att njuta hela december istället, juldagarna svischar förbi i världens fart. Nästa år, ja nästa år minsann ska livet banne mig se lite annorlunda ut. Det vet jag att det kommer att göra. 

Försöker mentalt ladda om för en jobbhelg. Jag har inget emot att jobba helg, ifall det är på "rätt" ställe. Annars blir det lätt lite för mentalt utmattande, trots att det är kul. Ska jobba dag/kväll på samma ställe fre-lör-sön, men hoppa in jobba natten/jouren fre-lör (inatt) på mitt vanliga ställe. Ett himla farande och för lite vila. Men jag tror att det är det här som kallas flexibilitet? När andra är oflexibla får man offra sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0