Aha-upplevelse.

Idag var en sån där cool dag då jag verkligen kände att min utbildning faktiskt har gett något och kommer att leda till något i slutändan. Jag har lärt mig sjukt mycket av all pedagogik och psykologi de senaste åren, ofantligt mycket, saker som jag dagligen har nytta av i arbetet. Men idag var det mer svart på vitt, tydligare än någonsin. Jag har suttit i planeringsmöte under eftermiddagen (på mitt nyaste arbete) tillsammans med personal, vuxenhabiliteringen och psyk. Förhållningssätt, behandlingsmetoder, diagnoser, bemötande, koopingstrategier, kognitiva verktygslådor, tankemönster, stöd och så vidare har diskuterats inför den kommande tidens tuffa arbete. Jag hade koll, på nästan allt. Ren pedagogik och psykologi. Maffig känsla att faktiskt kunna förklara och se på saker ur olika perspektiv, att diskutera med habiliteringen, att själv förklara för kollegor som inte är lika insatta och lägga fram olika förslag och strategier. Jag kände mig ofantligt stolt över den kunskap som jag faktiskt besitter. Att kombinera plugg med jobb som jag har gjort de senaste terminerna har fått mig att utvecklas något enormt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0