Take everything you know and write it on your skin and you can carry on and forget everything.

Igår var en 10-poängare till dag! Mamma kom förbi på förmiddagen, en sväng till Ikano och IKEA tillsammans, lite mor-dotter-tid. Händer i princip aldrig nuförtiden. Jobb 15-21. Hade precis lika kul som vanligt, det är svårt att ha tråkigt när man trivs. Igår var en sådan där dag då man känner att man verkligen connectar med vissa lite mer än vanligt, har ett fint samspel, kan se personen utmana sig själv, våga. Med risk för att få en töntstämpel på mig nu, måste jag erkänna att jag kan blir riktigt rörd av en sådan sak. Ett varmt leende betyder så himla mycket.

Idag hänger jag på stadsbibblan. Försöker få lite studiero, tentan närmar sig med stormsteg men mina tankar är på annat håll. Men jag inbillar mig att jag presterar bättre när jag sitter här än någon annanstans. Förra året var det så.  Men det var förra året. Förra året satt jag inte här ensam, jag hade någon att bolla mina dumma frågor med, någon att dricka kaffe med, någon att diskutera livets stora frågor med, någon att skratta och ha kul med. På vissa plan var det bättre förr. Men, den här hösten är grym på många andra sätt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0