121029:

Just nu drömmer jag om att komma hem, tända några ljus, mysa i soffan, titta på något meningslöst på tv, läsa en tidning eller kanske en bok, en vanlig bok. Bara göra i n g e n t i n g. På onsdag, på onsdag, på onsdag.

Åkte till skolan imorse tillsammans med Linus. Kan tycka att det är jätteskönt att åka till skolan själv på morgonen, halvsova, filosofera över ingenting och lyssna på musik. Men idag var en sån där morgon då det var skönt med sällskap - ångestladdad måndag. Skönt att prata med någon om helgen, prata lite jobb, någon att beklaga sig över plugget med, någon som förstår, någon att snacka skit med.

Nu har jag suttit och skrivit i HumSam precis hela dagen, 8,5h för att vara exakt. En paus för en härlig lunch med Erik och Maria, annars har datorn och tegelstenarna (böckerna) varit mina bästa vänner. Men nu är det klart. Mastodonte-sammanfattningen är färdigskriven. Äntligen. Bara att nöta in skiten. Sa jag att jag jobbar hela dagen imorgon och att tentan är onsdag morgon 08:00? Känns stabilt. Har ingen annan att skylla än mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0