todaysworkupdate.

Måste medge att när klockan ringde 0545 imorse var jag uppriktigt nervös, första "riktiga" dagen idag på jobbet. Grejen är den att jag har sträng tystnadsplikt, precis som alla andra inom den här branschen, så det är svårt att inte säga för mycket. Under mina introduktionstillfällen var det en av brukarna som visade ett uppriktigt hat mot mig, aggressiv, våldsam, förbannad (visar samma beteende mot alla nya, thank God). Höll på att sätta kaffet i halsen när det första jag får reda på är att jag skall, på helt egen hand, spendera hela dagen med henne. Ensam. Det var bara ta sig i kragen, ta mod till sig, visa sig stark och gå all in. Och vet ni? Det gick, jag fixade det, jag rodde det i land. Det som kändes extra fint var att vi faktiskt hade roligt tillsammans, på riktigt, plus att jag på något sätt fick henne att skärpa till sig, ignorera icke önskvärda beteenden (resulterade i imponerade kollegor!) och utmana sig själv. Åkte hem från jobbet med ett leende på läpparna och en miljon centimeter längre av stärkt självförtroende. Har lärt mig så jäkla mycket idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0