Q&A

Vem är din snäääällaste vän hihihihi (A)?
Haha, jaaa duuu Azra. Eftersom det är du som frågar så måste jag svara: DU! Men du skulle vara ännu snällare om du kom och hälsade på!

Dum fråga kanske men favoritfärg och favoritdjur?
Ingen fråga är för dum. Favoritfärg är rosa, no doubt. Men när det gäller kläder föredrar jag svart. Favoritdjur är häst och katt.

Vart i London bor du?
Jag bor i Notting Hill, W2.

Jag ska börja med mitt projektarbete som handlar om att åka till London efter gymnasiet, skulle du vilja ställa upp på lite frågor när jag kommit igång lite mer och kanske bidra med någon bild? :)
Ja, visst! Kul att kunna hjälpa till! Jag kontaktar dig via mail.

Varför började du blogga?
Jag läser ganska många bloggar sedan ett par år tillbaka och tänkte why not, varför inte börja blogga själv! Jag tycker om att skriva. Att blogga är ett kul sätt att dokumentera sitt liv på.

Något speciellt ställe du rekommenderar i London att bo ? ;)
Om man ska hit över en weekend så rekommenderar jag verkligen att bo i området runt Paddington. Det finns många bra och billiga hotell som håller relativt hög standard (observera dock att den engelska standaren är något sämre än den svenska), plus att det är nära till shoppingen!

Vilken är din favoritfärg här i London? :)
Röd såklart! Allt är rött här; bussarna, telefonkioskerna, brevlådorna… Till och med Central line, tunnelbanelinjen som jag oftast åker med, är röd.

Kan du inte länka några au pair bloggar?
Jo självklart, här är några av dem som jag läser! 
SophiaRebeccaLinnPatriciaLinnéaEmmaAlinaMalinJanaMatildaPetraAnna och Caroline.


Vilka andra bloggar läser du?
Många (fööör många)! Läser de stora bloggarna som Blondinbella och Kenza, men även många små helt okända, och mina kompisars såklart! Plus au-pairbloggarna!

Saknar du svensk tv någon gång?
Ja, ibland. Engelsk tv i all ära, men jag saknar vissa program, tex Idol. Fredagsmyset vill liksom inte riktigt infinna sig här!


Skulle du tänka dig att fortsätta bo i London sen när du inte får boende betalt? Med tanke på lägenhetspriserna och sådär tänkte jag :)
Ja, absolut! Det skulle jag mer än gärna göra. Dock skulle jag inte vilja bo här ensam, men att bo i en liten lägenhet tillsammans med en kompis och samtidigt jobba är en dröm! Just nu känns det som om jag upplever London från den enkla sidan och får allt serverat på ett silverfat, jag vill uppleva London ur ett annat perspektiv och stå på egna ben.

Vad ska du göra sen när du flyttar hem igen? (:
Bra fråga, jag vet inte! Planen var från början att jag skulle börja plugga på universitetet hösten 2011 till sjukgymnast (om jag kommer in!). Men just nu lutar det åt att ge sig i väg några månader och upptäcka världen. Att bo utomlands har gett mersmak! Australien, Nya Zeeland och Asien lockar. Alternativet är att resa hösten 2011 och börja plugga i januari 2012. Vi får se, är det någon gång man ska resa så är det nu! Eftersom utbildningen bara är tre år så känner jag ingen brådska med att börja plugga, hellre att jag blir klar lite senare och har mer livserfarenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0