Friday!

Good morning London. Ännu en härlig och svinkall dag! Bortser man från feber, halsont, och en hemsk huvudvärk så skulle den här dagen vara perfekt! Är ledig fram till kl 18 och jobbar absolut senast till kl 19 idag. Ibland har man det allt bra! Ställde in dagens planer, ska bara vila och bli frisk. Film, te och mys i soffan - jo man tackar. 

Näst sista helgen nu, sen kommer jag hem! Tänker jag efter så längtar jag nog egentligen inte hem alls, jag har det ju väldigt bra här. Men det ska bli så fruktansvärt skönt att komma hem till familjen, huset, katterna och... julen. Jag ser till och med fram emot julstädningen, jag har liksom vanan inne nu efter att ha städat vårt underbara 5-våningshus x antal gånger."Det går som på räls höll" jag på att skriva, inte så passande med tanke på att SJ/Banverket/whatever verkar ha stora problem.


Har dock två problem angående hemresan:

1. Hur ska jag ta mig till flygplatsen? Tunnelbanan bojkottar jag direkt, den går aldrig när man vill att den ska gå. Heathrow Express? Tågen verkar ha problem och ställs in när det är "snökaos". Taxi? Lutar åt taxi. Känns säkrast.

2. Tänk om min flight ställs in pga "snöstorm"? Jag döööör. Eller ännu värre, att hela flygplatsen stängs? Jag döööör ännu mer. Ja ni vet, engelsmän och snö/kyla är en dålig kombination. Här stänger man flygplatserna så fort tre små snöflingor landar på marken. Helt sjukt.

Kommentarer
Postat av: linnéa

vilket datum är det du åker hem? (:

2010-12-03 @ 13:12:47
URL: http://liyah.devote.se
Postat av: caroline

Jag åkte taxi från svenska ambassaden/Baker St, det kostade 35 pund! Åker du Heathrow Express eller Connect (billigare och tar 30 min ist för 15) så kommer du till terminal 1 eller något och måste ta ett internt tåg på Heathrow. Flyger du från terminal 5 som jag gjorde så är det så i alla fall!



Har du mycket packning så bör du ta taxi, har du inte det så kan du ta tåg om du vill spara pengarna =)

2010-12-03 @ 13:22:19
URL: http://carolinehelenalinnea.blogg.se/
Postat av: linnéa,

Okey, tänkte om vi åkte samtidigt (; Men då åker jag lite tidigare, den 16:e, till Arlanda.

2010-12-03 @ 14:30:30
URL: http://liyah.devote.se
Postat av: Alina

Jag är också nervös för att flygen ska vara inställda! Men det är en och en halv vecka kvar tills jag åker så jag håller tummarna för att saker lugnar ner sig till dess!

2010-12-03 @ 16:31:21
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0