Natacha Richardson

Jag blev jättechockad igår när jag läste i Metro att Natacha Richardson är död.

Jag tyckte jättbra om henne. Hon spelade ju mamman i Föräldrafällan, en film som jag har älskat sedan jag var liten. Helt underbar! Hon är även med i Wild Child mfl.

"Olyckan inträffade vid 15-tiden på måndagen när Natasha Richardson gick en privat skidkurs för nybörjare på Mont Tremblant, i provinsen Quebec. På väg ned för backen föll hon men reste sig snabbt och talade glatt med sin skidlärare. Hon bar ingen hjälm vid fallet och undersöktes av två personer ur en skidpatrull på platsen.

Enligt en talesman för skidanläggningen mådde Richardson bra och skämtade med patrullen. Richardson fortsatte tillsammans med sin skidlärare till sitt hotellrum för att vila men visade inga tecken på att ha fått några allvarligare skador.

En timma senare drabbades hon av svår huvudvärk och togs till ett lokalt sjukhus i Sainte Agathe och sedan vidare till Montreal. Hennes tillstånd blev snabbt sämre och hon flögs till sjukhuset i New York.

Enligt de uppgifter som hittills kommit ut drabbades Richardson av en omfattande blödning mellan hjärnan och skallbenet. Hon föll i koma och vaknade sedan aldrig upp".
  (från DN)


Hon blev bara 45 år gammal och lämnar efter sig sin man och deras två barn, födda 1995 och 1996.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0