Helgen

I helgen har jag haft fullt upp!


I fredags åkte jag ner till Stenungsund för att vara med på Jonas, min kusins, student! Så himla snygg och lycklig han var, är riktigt glad för hans skull. Utspringet var fantastiskt, unga glada studenter överallt och stolta föräldrar och anhöriga. Nästa år är det min tur!






Sedan blev det mat hemma hos kusinerna. Riktigt gott och kul att träffa släkt och kusinernas kusiner. Träffade bland annat Lina och Tim som jag inte har sett på hundra år!


Jonas försvann iväg på förfest och efter det väntade utgång för hans del. Jag och Lina blev bjuda på förfesten men tackade nej, jag skulle ju köra de 30 milen hem igen... Vi åkte hem ganska tidigt faktiskt, trodde vi skulle stannat längre.


Vi åkte ner tillsammans med morfar och Margareta. Jag körde halva vägen ner och hela vägen hem. Totalt 45 mil typ. Men det kändes faktiskt säkrare att köra själv än att låta morfar köra, jag litar inte på de gamla längre! Haha.


Lämnade av morfar och Margareta och började flytta lite möbler i deras nya lägenhet (de flyttade förra helgen). Klart man ställer upp, trots att klockan var mycket. Tog ett bra tag men resultatet blev bra. Hann med en kvällsmacka och te innan vi åkte hem till oss. Var helt slut, somnade direkt!




Igår, lördag, flyttstädade jag i morfars hus. Städade i 9 timmar, snacka om att jag var död när jag kom hem. Har varit där idag med och gjort det sista så nu är huset redo att lämnas över till nästa ägare imorgon. Kroppen är helt död, det är faktiskt jobbigare än vad man tror att skrubba och putsa varenda liten del av ett helt hus!






Sveriges nationaldag var det visst igår också. Om jag firade? Haha nej, jag städade och åt pizza.


Nu borde jag plugga inför det sista provet i företagsekonomin, marknadsföring. Men jag orkar faktiskt inte. Har ont i hela kroppen och huvudet hänger inte med för fem öre. Imorgon får jag plugga gärnet istället! Nu känner jag att jag bara behöver vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0