1:a juni

Nu är det sommar på riktigt! 1:a juni idag och nedräkningen till sommarlovet är i full gång. Längtar!

Hade bara en lektion idag. Inställd första lektion (hälsopedagogik), sen svenska, ingen engelska, jobbade hemma på spanskan och ingen sista lektion (affärsengelska). Skola mellan kl 10 - 11 med andra ord. Perfekt!

Fick värsta energin när jag kom hem och var riktigt flitig och jobbade med spanskan i 2,5 tim. Gjorde klart alla övningar i boken, gjorde en självdiagnos och sedan skrev jag en uppsats om gatubarn på min spanska som verkligen är sämst. Wow, effektivt arbete! Men det var tanken på att detta var det sista jag gjorde i spanskan i hela mitt liv som drev mig framåt. Nu slipper jag spanskan, gött!

Vet ni vad? Min lillebror bröt foten på två ställen igår när han tränade motorcross.. Så nu ligger han här hemma med foten gipsad och får inte röra sig ur fläcken! Det är ganska synd om honom faktiskt. Han slutar 9an nu och får inte delta på alla roliga avslutningsjippon. Men jag var snäll och hjälpte honom med hans svenskuppgift i 2 tim (!). Det är ju roligare att hjälpa andra än att plugga själv!

Tänkte solat förut, men min allergi plågar ihjäl mig! Solade ju faktiskt igår och brände mig lite så jag försöker vara lite snäll mot huden idag. Det går ingen nöd på mig!

Nu ska jag kolla på matten, nationella imorgon mellan kl 8 - 12... Försöker intala mig själv att det kommer att gå jättebra! ;) försöka kan man ju alltid.

Ska fira mamma lite ikväll med, hon var ju utomlands när hon fyllde så vi får ta det nu ist.






Nice väder!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0