Done.

12 timmar senare och städningen var klar. Ska det verkligen ta såå lång tid? Städerskan som de har haft under sommaren gör hela huset på 8 timmar och de tycker att hon är extremt långsam. Hoppas verkligen att det här duger, man vet ju liksom inte hur noga man ska vara nu i början. Men frågan är om jag pallar att göra det här varje vecka i ett år framöver? Äsch, jag blir nog snabbare med tiden.

Fixade föresten allt med barnen själv imorse, nannyn är ledig. Gick hur bra som helst, kan meddela att de är mycket snabbare på att fixa sig och äta frukost när hon inte är här (moahahaha!). Vi hann till och med titta på tv 15 min innan det var dags att gå! Att gå till skolan var ju ingen big deal (tar 1 min). Följde med Clara in och hon visade mig runt. Mysigt! En riktigt fin privatskola minsann. Blev så glad när hon kramade mig när jag skulle gå och sa att hon tyckte om mig plus att hon önskade mig en trevlig dag!

Efter skolan ska kidsen på playdate, så jag ska pallra mig iväg och hämta dem vid 6.30 pm. Vi får se om jag hittar! Men nannyn ritade en karta åt mig (hur ambitiöst liksom?!) så det ska nog gå bra. Är barnvakt ikväll, vilket nästan är skönt, är ganska seg idag.

Nu: Tesco (och kanske Poundland)! Behöver proviant till kvällen (när barnen har somnat såklart) i form av något onyttigt. Har dock inte fått lönen än så det får bli något billigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar din blogg. Verkligen! Du borde bli nästan lika stor bloggerska som Isabelle Strömberg :D. (Om du vet vem det är )

Postat av: caroline

Okej! Det låter bra :)



Jag trivs här uppe, hehe. Familjen är superbra! Jag stannar till jul, 20/12 åker jag hem som det ser ut nu. Själv?

2010-09-17 @ 21:33:49
URL: http://carolinehelenalinnea.blogg.se/
Postat av: Alina - aupair i Holland park

Oh my! Har du städat i tolv timmar? I sträck??!

2010-09-19 @ 00:39:05
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0