TACKSAMHET.

Jag har funderat en del under Barcelonaresan  (det blev några timmar på egen hand, flygresan/alla transfersträckor och när kusinen har jobbat). Hittat ett lugn. Klyschigt, ja, men sant. Har försökt att uppskatta det jag har och de möjligheter livet faktiskt erbjuder. Tänka positivt och framåt, inte tvärtom. Jag åkte hem från Barcelona och kände mig glad. Jag åkte hem utan ångest (avskyr att åka hem från semester, det värsta jag vet) och den tacksamheten och värmen jag kände när jag vid 03:00 på lördagsmorgonen satte nyckeln i min dörr ska jag försaka att minnas de dagar jag är otacksam och missnöjd. Jag kom hem till ett hem, mitt hem, mitt egna hem. En lägenhet jag älskar och trivs i. Jag var så sinnesjukt trött, låg energinivå, en aning solsting/frossa. Solen började gå upp och min lägenhet kändes vackrare än någonsin. En känsla av välbehag, trygghet och stabilitet. Genuint lycklig inombords, ja det var vad jag var då - och är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0