Julen.


Annandag jul. Julen kom och försvann lika fort som vanligt. Märkligt fenomen det där! Har firat med familj och vänner, haft det himla mysigt. Julaftons kväll och natt spenderade jag dock på världens bästa jobb. Att komma dit, sätta sig vid julbord nr 2 för dagen, titta på Kalle och catcha up de senaste månaderna tillsammans med Sebbe var en optimal jobbeftermiddag i världsklass. Det kändes som en milstolpe att vara tomte och för första gången säga "jag ska bara gå och köpa tidningen..." och "åh nej, har tomten redan varit här?". En sån liten grej, men så mäktig. Att se lyckan i ögonen hos mina brukare är värt så himla mycket mer än materiella ting. Det är den lyckan som får mig att se ljust på framtiden, att orka, att hoppas, kämpa och köra på. Ett leende, ett skratt, en varm kram säger mer än tusen ord. Julen handlar verkligen om att ge, inte om att få. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0