131209

Bokstavligt talat helt off efter en lång och lite småstressig jobbhelg, kul men lite väl lång. Dock väldigt lärorik på sitt sätt. I lördags kväll övervann jag tröttheten mellan arbetspassen och pallrade mig ut för att kramas med min lilla bartender precis hela kvällen. Han är som en nallebjörn. Senare anslöt fler vänner och jag är glad att jag tog mig ut i snön, helt klart värt det. Trevlig kväll med nachos och öl. 

Det sista jag tänkte innan jag somnade igår var "blir jag väckt av jobb imorgon så dör jag". Gissa vem som hade rätt? X antal samtal och förfrågningar började trilla in vid 8-snåret. Va fan. Jag totaldissade det mesta och satt närmare 1,5h under förmiddagen för att reda ut allt. Man borde ta mig tusan få betalt för all "kontorstid" utanför sina bokade timmar. Önsketänkande... 

Har annars roat mig med polisanmälan, försäkringsärenden, förberedelser inför flytt, matlagning och julklappsjakt på stan. Samt vankat av och an i väntan på ett sms om att "din telefon finns nu och hämta!". Men nähä, inte idag heller. Ikväll ska jag åka till mitt älskade jobb och jobba jouren. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0