Vintertid.

När saker och ting inte blir som man tänk sig. Är på väg till stadsbibblan i fredags för att möta upp några tjejer från klassen och gå igenom en miljon frågetecken inför tentan. Får ett sms från Tom, "se till att du tar helgen nu, timmarna är dina!!!". Strax därpå trillar en sms-jobbförfrågan in. Man tackar inte nej till ett helgpass, det gör man inte, inte ens om man drunknar i tentaplugg. Till bibblan, vända, hem, jobb. Så, jag har spenderat 27h på jobbet den här helgen. Helgpassen är så mysiga! Kom hem igårkväll och totaldäckade vid 21:30.

Nu sitter jag och pluggar, REDAN, för mig är det här lite av ett once in a lifetime ögonblick, att jag sitter med böckerna i högsta hugg 09:00 en söndag händer liksom inte. Sitter vid fönstret och knapprar på tangenterna, termometern visar -7, himmelen är klarblå och resterade gula löv faller ner på marken. Ganska så fint, trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0