Helg!

Man blir lite dum i huvudet av att läsa psykologi, väldigt medveten om saker och ting, trots att jag inte alls har läst många veckor. Man går igenom en touch av egenterapi liksom. Just nu håller jag på med någon form av kognitiv terapi, identifierar och filterar bort negativa tankar alternativt försöker vända om dem till något positivt. Fokus på det som faktiskt är bra. Plus vs minus. Såklart att mitt liv inte är en dans på rosor, verkligen inte, så dåligt som jag har mått på sistone har jag nog aldrig mått. Men det man inte skriver eller pratar om, det finns inte officiellt. Fast nu pratar jag om det, så det finns. Men på bloggen finns det inte, här studsar jag runt på moln och hela världen är målad i rosa!  

Jobbade närmare 10 timmar i onsdags och var completely dead när jag kom hem, inte död rent fysiskt, men mentalt. Förstår inte hur jag ska klara av att "jobba på riktigt" sen! Att jobba med människor kan ju vara något av det svåraste som finns. 

Igår förmiddag kickade vi igång den kliniska psykologi, med föreläsning på morgonen, plugg under dagen, en till föreläsning på eftermiddagen. Är dock inte alls van med heldagar längre, men man får minsann en del gjort. Jag är kär i min iPad, bra pluggverktyg! Annso och jag körde på favorit i repris idag = helg med gott samvete! Förstår inte vart de senaste dagarna tagit vägen?  

Just nu sitter jag otåligt och väntar på att klockan ska gå. En av mina äldsta och närmaste vänner kommer hit ikväll och stannar till söndag. Så himla faktastiskt bra!! Ogilla: 2 timmar sent tåg. Surprise?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0