Brukar svälja dina lögner mest för att få känna nåt.

Förändringsarbete i organisationer, check check check (check är definitivt ett av mina favoritord!). 15 av 16 grupper blev "totalsågade" på gårdagens seminarium. Kändes ju asbra med 24h kvar till inlämning. Min grupp kom dock lindrigt undan, men vi hade missuppfattat uppgiften, precis som alla andra. Dessvärre fick vi ingen konstruktiv kritik heller, så det där med "gör om, gör rätt" var ju inte det lättaste. Men vi fixade det förhoppningsvis, väntar spänt på resultat (eller inte). Är i vilket fall som helst expert på det där med processkonsultation nu. Fick tillbaka duggorna, det som är så sjukt är att vi i supergruppen från i höstas, prickade in samma jäkla poäng. Vi kör på det där med teleparti, haha. Limpan och jag konstaterade på vägen hem att vi är jäkligt trötta på grupparbeten nu. JÄKLIGT TRÖTTA. Grupparbete hit, grupparbete dit. Längtar nästan lite till måndag då jag kan inta stadsbibblan, jag och min bok, ensamma. Inte behöva prata med någon, inte behöva diskutera lösningar, inte behöva skriva något gemensamt. Bara jag och fettoboken (och eventuellt pluggsällskap såklart). Sved ordentligt på kontot när den inhandlades tidigare idag. Nu ska jag unna mig en stor påse godis, dra igång en film, invänta sällskap och bara va. Har levt på kaffe och värktabletter den här veckan, nu är det minsann dags att bli frisk. Punkt slut. Hejdå feber och bihåleinflammation (självdiagnostiserad).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0