Måndag.

Uppe alldeles för tidigt enligt min mening, sjukt trött. Ska strax gå ner till tåget och bege mig till universitetet. Lång dag och mycket plugg står på schemat. Fast jag hänger ju med världens underbaraste människor så jag ska inte klaga. Provar föresten på vuxenlivet "på riktigt" den här veckan, ensam i lägenheten! Skönt. Är så jäkla sugen på att skaffa en egen lya. Gillar mina sambos, helt klart, men jag vill klara mig själv och stå på egna ben. Det är liksom dags för fågelungen att lämna boet. Kan meddela att det känns väldigt konstigt att flytta hem efter ett år utomlands på egen hand. Just nu känns det t o m lockande att ta studielån enbart för att kunna flytta och försörja mig själv, bli självständig. Vi får se vad som händer. Trösten är väl, tack och lov, att jag inte är en av de 20-åringar som bor hemma och lever på sina föräldrar, får allt serverat på ett silverfat och utgifterna betalda. Det finns inget värre än äckligt bortskämda ungdomar, eller hur? Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0