A Few Things.

Trots att jag trivs så fruktansvärt bra här och inte längtar hem så är det vissa saker jag saknar (förutom familj och vänner), saker som faktiskt (tro det eller ej) skulle hunna få mig att avbryta allting och åka hem, bland annat:

♥ Att köra bil. Köra bil är kuuuul. Jag måste få köra bil NU. Det är det första jag ska göra när jag kommer hem till jul, om det inte är blixthalka eller snöstorm. Jag måste få köra nya bilen. 

Hästar. Jag saknar att vara o stallet och just nu skulle jag, rent ut sagt, kunna döda för ett stenhårt dressyrpass tillsammans med favoriten. Hästar har varit en del av mitt liv de senaste 10 åren och nu plötsligt är de borta, känns galet konstigt. Jag måste hem och rida.

Att läsa tidningen på morgonen. Jag har aldrig gillat Corren, men nu saknar jag den faktiskt. Här finns ingen tidning att läsa, men om jag har tur (eller otur) så kan jag bläddra igenom Finance News. Ja ni hör ju själva hur kul den låter. Minitext, ytterst få bilder och allt handlar om ekonomi/börsen/aktier. Fattar nada. Nördar framför datorn för att hålla koll på senaste nytt, familjen måste tro att jag är ett tvättäkta datafreak. 

Kranvatten. Visst, vattnet går att dricka här också, men gott är det inte. Vi har filtrerat vatten som kommer ut kylen (plus isbitar/krossad is), men neeeej, ingen höjdare det heller. Det ska vara vatten från egen brunn. 

Ester och Felix. Mina söta kissemissar. Att inte ha djur i sin närhet känns tomt, jag känner mig halv. En liten söt kisse i knät skulle jag inte tacka nej till. Jag kommer att gosa sönder de små liven när jag kommer hem till jul! Åhh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0