Sista kvällen på lovet

Åh herre Gud. Sista kvällen på lovet, imorgon är det dax för skolan igen. Jag har, precis som Azra, ångest för att jag inte har pluggat. Visst, jag har bara haft matteboken hemma över lovet, men ändå. Har ett svårt matteprov på fredag som jag borde ha förberett mig inför. Jag blir så besviken på mig själv! Försökte kompensera min ångest genom att räkna matte idag en bra stund. Tror ni det hjälpte? Nej inte det minsta.

Kan man skylla på att man lägger ner all sin energi på körkortet just nu? Synd att lärarna inte godtar det som en bra ursäkt. Visserligen så har jag inte pluggat till det särkillt mycket nu under lovet till kortet, men jag får trösta mig med att jag iaf har ansträngt mig lite grann. Bätte än ingenting!

Nu ska jag måla klart naglarna. Fransk manikyr denna gång! Finfint.





Kort dag imorgon, slutar 11.30. Så jag kan med gott samvete lägga mig och läsa en bra stund innan jag somnar! Man överlever en dag trots lite för lite sömn. Men det är inte bra, jag vet! Det måste bli skärpning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0