Jag hatar min kropp

Misstolka inte rubriken! Jag är nöjd med mig själv, det är jag faktiskt till skillnad från många andra. Visst, man skulle kunna ändra på både det ena och det andra men jag skulle inte bli lyckligare för det.

Men problemet är att jag är sjuk, inte bara ibland, utan ofta. Det känns som om jag åker på alla möjliga olika åkommor. Mitt immunförsvar är verkligen sämst just nu! Jag får panik över det. Så här har det varit hela vårterminern nu, det känns verkligen inte bra.  Jag är blek (inte bara vinterblek, utan blek, riktigt blek och hemsk) och min hy börjar bli sämre. Något är med andra ord fel. Frågan är vad?

Jag vet att jag stressar för mycket och har börjat sova väldigt dåligt. Problemet är att jag blir stressad för allt. Har jag ett läxförhör nästa vecka inplanerat så blir jag skitstressad. Hade samma problem under högstadiet, trodde att det hade försvunnit, men tyvärr har det kommit tillbaka. När jag blir stressad så klarar jag inte av att plugga alls, jag skjuter upp sakerna ännu mer och blir mer stressad. En riktigt ond cirkel med andra ord.

Nu måste jag äta innan jag dör. Pusshej!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0